22 Şubat 2011 Salı

Homemade sushi


Uzuuuun zamandır yazamadım to do list'imin en başında hep bloga yazmak var ama olmadı nedense aslında bir nedeni var:) Heyecanlı bekleyiş bizim için başladı.Henüz hala yabacı olsam da yavaş yavaş beni içine alacak bir süreç...

Şimdi gelelim konumuza;

Sushi'ye bayılırım ama evde sushi yapmak fikri pek bana göre değildi, ta ki Mithat ve Sharon bizi evlerine davet edene kadar.Sharon Tayvan'lı. Bize o gün uzakdoğu misafirperverliğini müthiş şekilde sergiledi. Mithat ise şarap konusunda degüstatör desem yalan değil. Geceye harika bir beyaz şerap eşliğinde sushi yaparak başladık:)  



Sharon'ın  Tayvan dönüşü getirdiği yaprak yosunlar harikaydı.Türkiye'de bunun gibisini bulmak çok zor. Aslında o kadar basic bir sushiydi ki yaptığımız...Yosunu al üstüne haşlanmış pirincini koy, üzerine tavada incecik yaplmış ve şerit halinde kesilmiş yumurta sonra bir parça kalitelisinden somon füme ve bir parçada salatalık! Bunu sar ve soya sosuna batırıp afiyetle ye! Evet çok basit ama kendimiz yaptığımız için çok eğlenceli. Bu appetizer olduğu için çok abartmadık tabii çünkü bundan sonrakiler daha da lezzetliydi, arka  arkaya o kadar çok şey geldi ki sanki  Şefin tadım menüsünü deniyor gibiydik. Her yemeğin yanında Mithat'ın mahseninden şaraplar eşliğinde:) 


    
Ahhhh şunlara bakın Bu karidesleri o kadar sevdim ki parmaklarımı bile yiyebilirdim.Yanında sarımsaklı fasulyeler hem sağlıklı hem lezzetli

Karidesleri hemen ertesi hafta ben de evde denedim. Balıkçı tezgahında 3e ayrılmış boy boy Jumbolar duruyordu, insan olan orta boyu alır tabii ki fiyat- fayda ilişkisi, ama o an insanlıktan çıkıp gözüm  o Jumboların Jumbosu karideslere kaydı bi kere. bunları yapmam lazım!!! Tanesine 5 tl vererek 5 tane Jumbo aldım.Ne de olsa Mustiye sürpriz bir appetizer yapacaktım.Çok da almama gerek yoktu... zaten içim yandı 5 karidese 25 lirayı verirken
Eve koşarak gidip heycanla yaptım, o kadar güzel oldu ki... bir de üstüne beyaz şaraplı bir sos yaptım.
Bunun tarifini daha sonra veririm. Mustinin  kalbini güzel bir yemek ve şarap eşliğinde bir kez daha fethettim:))) 

Gelelim Sharon'un sonraki yemeklerine;

Bunlarda ayvalı dana eti ve Sebzeli noodle... o kadar doymuştum ki aslında bunları tam olarak yiyemedim:( 



Gecenin sonu Sharon'ın piyanosu ve uzakdoğunun vazgeçilmez eğlencesi karaoke ile son buldu!!!

Teşekkürler Sharon ve Mithat:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder