20 Aralık 2010 Pazartesi

Pompei

Cruise'da tatilin ortalarındayız.4.Limanımız Napoli. Burada da bizi, önceden ayarladığımız Vitto karşılıyor.Vitto Positano'lu. Ailecek organizasyon işi yapıyorlar.  Programımız şöyle; Gemiye en geç 6 da dönmemiz gerektiği için Napolide vakit geçirmeyeceğiz.Önce Pompei sonra da Positano ve Sorrento'ya gideceğiz.


Pompei
 Pompei; Ben Pompei'nin bu kadar büyük bir kent olduğunu bilmiyorudum. Bize göre yarım saatte şöyle bakar çıkarız gibi bir yer gelmişti. Vitto bize  şehri tam olarak gezmek istersen bütün gün sürebilir dedi.Aman yok istemez 2 saat sonra buluşmak üzere biz Pompei'e dalıyoruz. MS 79'da Vezüv yanardağının patlaması sonucu şehir tamamen yok olmuş.İnsanlar kaçmaya fırsat bile bulamamış. Kül ve lav karışımı insanların ve eşyaların üstünü tamamen kaplamış,oksijen almasını engellemiş.Bunun içindir ki hiçbirşey bozulmamış.İnsanlar bile taşlaşıp kalmışlar,çok ama çok entersan.   

İşte Vezüv'ün öfkesinden kaçamayan insanlar...çok acı:(

200.000 insan kaçamayarak can vermiş, yaklaşık 2000 yıl boyunca da villalar,  tapınaklar,  mozaikler, heykeller, duvar resimleri gömülü olarak kalmış. Arkeologlar keşfettiğinde fırında pişmiş ekmek bile taşlaşmış olarak duruyormuş.

Pompei halkı zevk ve sefasını düşkün bir halkmış. Hatta rezillik diz boyuymuş diyebilirim. Bunu da şu şekilde öğrendim.Çıkışta hediyelik eşya satan dükkanlardan magnet almak istedim. Pompei magnetlerinin üstünde Pompei yazıp altında pozisyon resimleri vardı.Önce bir anlam veremedim tabii ki:) Diyorum ki "bu nasıl bir pazarlama yaa, insancıklar lavların altında kalmışlar ,magnetler pozisyonlarla dolu, adam gibi magnet yok burada". Sonra öğrendim ki adamlar zevk, sefa uğruna her türlü ilişkide bulunuyorlar, buna çocukları bile alet ediyorlarmış.Bu Vezüv olayı Allah'ın gazabı olarak da söyleniyormuş.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder